Passa al contingut principal

RECLAMEM I TINDREM

El mes d'agost està resultant una motivació per aprendre l'art i el dret a reclamar.

Qualsevol persona que contracti un servei ha de pagar uns costos per al seu ús amb anticipació per tal de poder gaudir del que ha contractat. Els costos són fixats per les empreses i a les persones només ens toca acceptar si volem tenir accés al producte. Sovint però, quan arriba l'hora de gaudir del que ja hem pagat apareixen els problemes. A continuació explico tres casos que han viscut persones properes a mi:

El primer correspon al no cumpliment de l'horari del tren en el trajecte Barcelona- Sevilla tant a l'anada com a la tornada. En el primer trajecte van patir una aturada de més de dues hores i en el segon trajecte un retard de vuitanta sis minuts i part del viatge sense aire condicionat.

El segon cas és el que correspon a la negació de facilitar una faixa per la ma dreta a una persona perquè anys enrera ja li havien dispensat la de la mà esquerra.

El tercer cas correspon a la poca eficàcia d'una entitat bancària de Rubí que en ple mes d'agost té per costum que cap dels tres caixers automàtics no expedeixin diners i provoca que tothom hagi de fer cua per ser atés a caixa ( una mitjana de 25 persones ) en plena era tecnològica. El malestar augmentà quan no van donar el full de reclamacions per formular una queixa per escrit.

En els tres casos no dóno noms de les empreses o serveis perquè vull fer el comentari en positiu per demostrar que si prenen per costum fer ús del dret a reclamar ben segur que acabem tenint el que toca.

En el cas del tren, un cop feta la reclamació oportuna, es va abonar l'import íntegre de l'anada, i en el cas de la tornada, com per ser indemmnitzats sembla ser que han de passar els noranta minuts (desconec si és per un determinat trajecte o sempre és igual) i no arribava al temps establert es va afegir el fet que l'aire condicionat no funcionava; el resultat va ser la tornada dels dos imports dels bitllets de tota la familia.

En el segon cas es solucionà als dos o tres dies quan la petició / reclamació arribà informàticament i en breu van explicar via telefònica que es tractava de coses diferents a cada ma i que li corresponia el que havia demanat.

En el tercer cas les disculpes han arribat directament per via telefònica i encara són a l'espera del desenllaç final, però m'agradaria remarcar el bon tracte que pots arribar a tenir des del Departament de Qualitat d'una empresa quan expliques coses d'ordre quotidià que no funcionen i que sovint passen per alt als responsables dels serveis per la poca predisposició a reclamar que hi ha entre la població.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

FRASES MOTIVADORES RECORDADES DURANT EL 2013

Treballant amb ganes arribaràs al cim Cal lluitar per aconseguir el nostre objectiu El que fas pels altres de forma desinteressada i altruista, la vida t'ho torma passat el temps. Estic contenta i feliç, per tant emeto vibracions positives i plenes d'energia. Ets tú qui genera l'estat positiu que produeix felicitat.  Cualquier pérdida es una ganancia a otro nivel. Acepto que las cosas cambian, unas veces para mejor. ¿ Por qué los que más ayuda necesitan no la aceptan ? Lema: Acceptem l'afecte que ens ofereixen. Pregunta: Saps qui aspecte de la nostra vida controlem plenament? Canvia la forma de pensar sobre la manera en la qual ens comuniquem. El éxito está al alcance de nuestra mano. Escriure és l'art d'organitzar el caos Ets lliure de decidir què vols ser. Todo lo que no acaba conmigo me hace más fuerte (Nietszche) Les espectatives que posis en tu condicionaran el resultat. No son buenas ni la escasez ni el exceso. La amistad hace que la vi

JUDO: MARINA RODRÍGUEZ AL CAMPIONAT D'ESPANYA

Marina Rodríguez en un entrenament La Judoca rubinenca Marina Rodríguez anirà el proper dissabte dia 7 de maig a Madrid amb la selecció catalana per participar en el campionat d'Espanya de Judo.  Marina competirà diumenge en la categoria cadet - 63 Kg El seu entrenador, el mestre Joan Marcual ha fet la següent valoració que transcric a continuació: " La Marina ja ha aconseguit un objectiu que és molt complicat: arribar a aquesta fase final i estar entre les 16 millors d' Espanya (i per suposat la millor de Catalunya).  Diumenge, cada combat serà una final.  No ho tindrà gens fàcil, però no hi ha res impossible.  Sabem que lluitarà fins el final, com sempre.  Qui la vulgui guanyar ho passarà molt magre.  Molta sort Marina.  Tots estem amb tu." Si voleu seguir la competició es pot fer en directe via online.  Retransmissió en directe a Judo live   Marina Rodríguez  tatami 5, a partir de les 12 h. de d

TREBALLS A GANXET I PUNT DE CREU

Quan disposes de temps i esperes respostes i més respostes és interessant per aprofitar l'energia fer manualitats. Les fotografies corresponen a les darreres creacions en les que he estat ocupada. La primera fotografia és la d'un cucut de ganxet per penjar a la porta o a la paret, i la segona fotografia és un conjunt de pitets a punt de creu. La motivació és molt forta donat que he sabut que tornaré a ser tieta i estic entusiasmada.